Előadóink a szakterület elismert képviselői:
dr. Hammer Ágnes
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Mediációs és Jogi Koordinációs Osztály alelnök
"2005-ben döntettem úgy – három kisgyermekkel a hátam mögött –, hogy 19 év után a rendőrség kötelékéből kilépek és saját, önálló céget indítok.
2002-ben hallottam először a mediáció módszeréről, mint a közvetítés egyik típusáról. Az USA-ban élő egyik „ügyfelem” említette meg és adott rövid tájékoztatást erről a peren kívüli vitarendező eljárásról. Ez annyira megtetszett, hogy elhatároztam, amint alkalmam lesz, kilépek a rendőrségtől és mediátor leszek.
Ehhez a döntéshez azonban a sok éves szakmai tapasztalatom és gyakorlatom is nagymértékben hozzájárult. A rendőrség gazdaságvédelmi osztályán eltöltött több mint 10 év során arra a következtetésre jutottam, hogy a bármilyen természetű jogviták, viták, konfliktusok, feljelentések kiinduló pontja az, hogy két vagy több fél a konfliktus kezdetén nem tudja egymással megteremteni a hatékony kommunikációt, ennek következtében nem tudnak egyezségre jutni a vita megoldása érdekében. „Ügyfeleimtől” is sorban kaptam a jelzéseket, ha akkor a kezdetek kezdetén le tudtak volna egymással ülni és meg tudták volna beszélni a vita tárgyát, akkor gyorsan és egymás érdekeit kölcsönösen figyelembe véve meg tudtak volna állapodni, a konfliktust tudták volna rendezni, és most nem lennének a rendőrségen vagy nem indítottak volna pert a bíróságon.
A „legkeservesebb” tapasztalataim közé tartozik, hogy amíg a felek egymással pereskedtek, amíg a büntetőeljárás évekig elhúzódott, addig mind a benne szereplő embereket, mind a vállalkozásokat anyagilag és erkölcsileg is jelentős hátrány érte. A kevesebb jövedelemmel rendelkezőknek egy idő után likviditási nehézségük támad, amely később csőd- vagy felszámolási eljárás megindításához vezetett, majd a személyes ingatlan- és ingó vagyonukat is kénytelenek voltak értékesíteni a mindennapi megélhetésük biztosításához.
Minden mediátor más, aszerint, hogy mi az alaptevékenységi köre, mire specializálódott. Én elsősorban gazdasági és üzleti mediátor vagyok, hiszen „előző életemben” is vállalkozásokkal, gazdasági társaságokkal, a hozzájuk kapcsolódó emberekkel és az ő problémájukkal foglalkoztam. Jelenlegi munkám során is ők töltik be a vezető szerepet. Részükre készítem a tevékenységükhöz szükséges szerződéseket, adok javaslatokat a cégalapításra, átalakításra vonatkozóan (cégszerviz), vállalom kintlévőségeik folyamatos figyelemmel kísérését (kintlévőség kezelés) és jogos követeléseik érvényesítését (követeléskezelés, követelésbehajtás).
Mint a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány ingyenes tanácsadási program tanácsadója a budapesti székhelyű vagy telephelyű kis- és középvállalkozások részére nyújtok segítséget. Számukra a Közalapítvány a legkedvezőbb hitelkonstrukciókat dolgozta ki és tette elérhetővé tanácsadóin keresztül még azon vállalkozások részére is, amelyeknek a kereskedelmi bankok nem nyújtanak hitelt."
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő, tanácsadó
A Munkaügyi Fórum munkaügyi szakértője, www.munkaugyiforum.hu
• Több mint 200 vállalat döntött úgy, hogy Tibor tudása és tapasztalata elengedhetetlen a munkaügy akadálymentes működéséhez;
• Közel 50 vállalat érzi úgy, hogy biztosabb a piaci helyzete, ha Tibor folyamatosan együttműködik;
• Közel 6000 vállalkozó, könyvelő és HR-es döntött úgy, hogy folyamatosan elolvassa Tibor anyagait, leveleit;
• Több közismert média (hrportal.hu, ugyvezeto.hu...) gondolja úgy, hogy Tibor publikációjával értékesebb és nézettebb lesz a saját oldala;
• Több szakmai szövetség tekinti Tibort a munkaügyi tanácsadójának, mint: Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége; Kereskedők Vállalkozók Budapesti Szakszervezete; Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége; Magyar Könyvelők Országos Egyesülete...
Farkasné Gondos Krisztina
Közép-magyarországi Regionális Egészségbiztosítási Pénztár
Osztályvezető
• Eötvös Loránd Tudományegyetem, Állam-és Jogtudományi Kar végzettje, 15 éven át a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók által beküldött pénzbeli ellátások számfejtésével foglalkozik az Egészségbiztosítási Pénztár jogutód szerveinél,
• 2011. januárjától a foglalkoztatók ellenőrzése a feladata,
• 2005 - től társadalombiztosítási ismereteket okatat felnőttképzés keretében
dr. Fekécs Mátyásné
okl. közgazdász, mérlegképes könyvelő, f-controll Kft. ügyvezetője
Közel harminc évig nagyvállalatoknál üzemgazdászi, majd fõkönyvelõi s késõbb elnöki beosztásban tevékenykedett. Munkája során részt vett a termelõ-szolgáltató ágazatok és az adminisztrációs területek irányításában, s a gazdasági folyamatok összhangjának megteremtésében, s ezzel jelentõs tapasztalatokra tett szert. 2001-ben alapította az f-controll könyvelőirodát, azzal a céllal, hogy segítsen eligazodni az adózás és számvitel sokszor bonyolultnak látszó útvesztõjében. Képes rendszerben gondolkodni, nem csak egy adott problémára fókuszálni, hanem egységben látni a helyzeteket és így közelebb jutni a megoldáshoz.
Szavazás